Bijna op weg naar Thailand, laatste voorbereidingen

4 februari 2014 - Bangkok, Thailand

Pfff het is wel heel spannend. Het was wikken en wegen. Wordt het Argentinië of Thailand? Pas op het laatste moment toch gekozen voor een land dat we geen van beiden kennen en zo samen kunnen ontdekken. <br> We hebben ons hotel voor de eerste paar dagen in Bangkok geboekt. We hebben gekozen voor hotel Atlanta.

Groot op hun website staat: "Sex tourists not welcome". Op de foto's ziet het er allemaal nogal jaren '50 uit. Hier een foto in 2007 gemaakt door een van de hotelgasten. Ik hoop dat hij het goed vindt dat ik zijn foto even leen.

Photo: Oliver Spalt © 2007

Het hotel bevindt zich redelijk ver verwijderd van twee hot-spots met demonstranten. De demonstraties zijn enkele kilometers ten westen en ten oosten van het hotel. Volgens de hoteleigenaar vallen de demonstraties nogal mee en hebben die meer iets van een "small town fair" dan van een demonstratie.

De paar dagen Bangkok is het enige dat we tot nu toe hebben geregeld. Voor de rest van de reis moeten we alles nog gaan organiseren. We laten het ook een beetje aan het toeval over, maar enkele plekken die we deze reis willen bezoeken zijn:

Kanchanaburi

Ayutthaya

Sukhothai

Chiang Mai

Meer nieuws als we in Bangkok zijn aangekomen.